חלום בתוך ומתוך מציאות

לפני כחודש נולד במשפחתנו המורחבת תינוק, ואני, דודה מאומצת, מבלה איתו שני לילות בשבוע.
מטבע הדברים, אף שגידלתי ילדים (שיהיו בריאים) היה החיבור המחודש לטיפול בתינוק כל כך קטן מלווה חרדות. את החרדות מיקדתי במכשיר ההתראה המחובר לעריסתו, ואני מקפידה לכבותו ולהדליקו לפי הצורך, ממש ברתיעה מפני הצפצוף הנוקב שלו אם אשכח לכבותו לאחר הוצאת התינוק מעריסתו (או חס וחלילה חס וחלילה והס מלהזכיר…….)
באחד הלילות חלמתי שמוטות העץ של העריסה נשברו, והתינוק נפל על ראשו על הרצפה, כתם כחול-שחור על לחיו הימנית, ויש ספק אם רוח חיים באפו חס וחלילה. התינוק בחלום כלל לא דמה לתינוק “שלנו”!
התעוררתי בבהלה גדולה מהחלום האיום הזה, רצתי לעריסה, וראיתי שהזעיר הגיע למרגלות העריסה ורגליו מבצבצות מבין מוטות העץ, וחס וחלילה עלולות להישבר!
כמובן, היטבנו את המגן שסביב העריסה, ובכל זאת, החלום נשאר איתי: מזעזע בפני עצמו, וגם עצם זה שהיתה בו התראה חמורה מאד מפני פגיעה בתינוק, שאמנם היתה עלולה להתרחש חלילה במציאות.

2 thoughts on “חלום בתוך ומתוך מציאות

  1. מאשה, שלום רב
    זו כמובן שאלה עד כמה חלום מהווה התראה מציאותית. הנושא גם עלה בחלום שציטטתי מכתביו של פרופ’ פנחס נוי:
    http://www.dreamtheory.org/dreamforum1/?p=158 .
    מובן שניתן לראות בחלום ביטוי לחרדות שלך, ולא כניבוי. תלוי בתפיסה הבסיסית שלנו את מהות החלימה.
    במובן מסויים אני חושב שחלומות דומים בכך לסימפטומים אובססיבים – אנו מדמיינים שקורה מה שבעצם מפחיד אותנו , וברצוננו להימנע ממנו.
    רז

  2. תודה רז. ואמנם, החלום הזה מחזק את דעתי המתפעלת, שחלומות הם הולוגרמה, יהלום רב פאות, עולם רב רובדי. כמו שציינת, אפשר לראות בחלום שתיארתי הן ביטוי לחרדות, הן התראה.

Leave a Reply